پیشروسافت » وبلاگ » امکان هک کاربران سایتهای وردپرسی

امکان هک کاربران سایتهای وردپرسی



مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای هشدار داد که هکرها می توانند گذر واژه کاربران سایت‏هایی که با وردپرس نوشته شده ‏اند را تغییر دهند.

به گزارش مرکز ماهر، وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در جهان، با داشتن یک آسیب‌پذیری منطقی به هکر این امکان را می‌دهد که گذرواژه‏ کاربر را تغییر دهد.

خطر این آسیب ‏پذیری (CVE-۲۰۱۷-۸۲۹۵) زمانی مشخص می‏ شود که بدانید همه نسخه‏ های وردپرس حتی آخرین نسخه یعنی نسخه ۴.۷.۴ هنوز این آسیب‏ پذیری را دارند.

این آسیب پذیری سال گذشته توسط یک محقق لهستانی در زمینه امنیت به نامDavid Golunski کشف شد و همان زمان به تیم امنیت وردپرس گزارش شد، اما تیم امنیتی وردپرس تصمیم گرفتند آن را نادیده بگیرند و میلیون‌ها وب سایت اینترنتی وردپرسی را آسیب‌پذیر نگه دارند.

زمانیکه یک کاربر با استفاده از گزینه‏ بازیابی گذرواژه، درخواست بازیابی گذرواژه را صادر می‏ کند، وردپرس یک کد محرمانه تولید و آن را برای آدرس ایمیل کاربر (که در پایگاه داده ذخیره شده) ارسال می‏ کند.

هنگام ارسال این ایمیل، وردپرس از یک متغیر به نام  SERVER_NAME استفاده می‌کند تا نام هاست (Hostname) را به دست آورده و در جایی دیگر مانند قست From ایمیل یا همان نام سایت مبدأ ارسال کننده ایمیل از آن استفاده کند. در این قسمت امکان دسترسی و تغییر گذرواژه وجود دارد.

مطالب مشابه

دیدگاه خود را ثبت کنید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


عکس خوانده نمی‌شود

انصراف
پاسخگو هستیم
گفتگوی آنلاین

برای شروع مکالمه بر روی یک گزینه کلیک کنید

لطفا برای شروع گفتگو فقط پیام متنی ارسال کنید.